Amennyiben a Hagyomány embere számára a »Katedrális« maga a legteljesebb Kozmosz, és amennyiben annak »Alapköve« nem más, mint az e teljességet lehetővé tevő és azt önmagába záró Szubjektum, annyiban nyugat felől az Alapkőhöz eljutni és a Katedrális igazi látványát megkapni valóban azon 3+4 művészet kapuján keresztül lehet, amely művészetek révén a katedrálisokat konkrétan is megépítették az Alapkő lerakása után, »alkímisták« nyerte Aranyból.
Másfelől, amennyiben az aranycsinálás Nagy Opusza a Katedrális megépítésével egyszerre valósíttatott meg, annyiban ez a nyugat felől való bejutás a »luciferi kő«, vagyis a »sarokkő« megfaragásával volt egyenértékű, de ugyanazon 3+4 művészet révén. Ez esetben nyivánvaló, hogy a részleges, individuális és úgyszólván »luciferi« »sarokkő« vált egyetemes »Alapkővé«, mint mondom, a nyugati kapun keresztül.”
Fulcanelli
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.